Την ώρα που τα διόδια τραβούν την ανηφόρα και η κυβέρνηση πασχίζει να τα «ψαλιδίσει», θέλοντας να αποκαταστήσει μια κοινωνική αδικία, οι εργολάβοι των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων ετοιμάζουν μαζικές απολύσεις, βάζοντας το μαχαίρι στην θηλιά των εργαζομένων.
Σαράντα άτομα από το εργοτάξιο στο Δρέπανο τελούν υπό απόλυση στο δρόμο καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών ενώ άλλες 28 απολύσεις που είχαν ανακοινωθεί από το περασμένο Δεκέμβριο από την Vinci, φρέναρε ως παράνομες η Επιθεώρηση Εργασίας Αχαΐας με έγγραφό της στις 17 Ιανουαρίου.
Το νέο γενναίο «haircut» προσωπικού ξεκίνησε η Γαλλική Vinci, που μαζί με τις Hochtief, J&P Αβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΓΕΚ-Τέρνα, κατασκευάζουν το πιο προβληματικό έργο της Πελοποννήσου και ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, απασχολώντας συνολικά 2.800 άτομα.
Σύμφωνα με στελέχη της κοινοπραξίας, εδώ και δύο μήνες οι τράπεζες έχουν σταματήσει την χρηματοδότηση του έργου εξαιτίας των δυσκολιών που αντιμετωπίζει στον τομέα των απαλλοτριώσεων αλλά και των αποφάσεων της Κομισιόν και του ΣτΕ, οι οποίες ανατρέπουν την χάραξη στην περιοχή του Καϊάφα και των Βραχνέικων.
Εξαιτίας της παύσης πληρωμών τα περίπου δέκα εργοτάξια του έργου σύμφωνα με την εταιρεία, υπολειτουργούν αν και κατά τους εργαζόμενους έχουν παγώσει οι εργασίες. Το σωματείο των εργαζομένων καταγγέλλει «εργοδοτική τρομοκρατία» από την κοινοπραξία του έργου, εκβιασμούς και απειλές, μη καταβολή επιδομάτων και δεκάδες απολύσεις, μη τήρηση υγιεινής και κανόνων ασφαλείας με αποτέλεσμα συχνά εργατικά ατυχήματα.
Κατηγορούν επίσης την Vinci για παράνομη αξιοποίηση εργαζομένων χωρίς να έχουν την κατάλληλη ειδικότητα (δίπλωμα, ανάλογη εμπειρία κ.α), κατάργηση του δικαιώματος του συνδικαλισμού και προσπάθεια αλλαγής των συμβάσεων με στόχο την πληρωμή χαμηλότερων μισθών. Σύμφωνα με το σωματείο η «Γαλαρία» από θαύμα σώθηκε ένας τεχνίτης οικοδόμος που εργαζόταν παράνομα ως ηλεκτροσυγκολλητής και το όχημά του ανατράπηκε.
Οι τράπεζες παγώνουν την χρηματοδότηση γιατί θεωρούν το έργο επισφαλές, αναφέρει το σωματείο εργαζομένων η «Γαλαρία» που χθες έκανε τρίωρη στάση εργασίας ενώ ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Νίκος Τσούκαλης μιλώντας πρόσφατα στην βουλή σημείωνε ότι η κοινοπραξία απειλεί με 1.000 απολύσεις εκβιάζοντας την κυβέρνηση με σταμάτημα του έργου εάν δεν λυθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου το θέμα της χρηματοδότησης. Υπάρχουν μάλιστα πληροφορίες που αναφέρουν ότι η γαλλική Vinci απειλεί ακόμη και με αποχώρησή της από την Ελλάδα.
«Είναι αδύνατο να παραμένει στη θέση του το προσωπικό όταν η εταιρεία αντιμετωπίζει θέματα ρευστότητας» εξηγεί στέλεχος της κοινοπραξίας που υπογραμμίζει ότι οι εργασίες έχουν αποδυναμωθεί εξαιτίας των προβλημάτων του έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα τέλη του χρόνου η ΑΕΓΕΚ προχώρησε στην απόλυση 37 εργαζομένων από το μετρό της Θεσσαλονίκης, λόγω της αναδιάρθρωσης των εργοταξίων της.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου