Βάζει μπρος ο κλάδος του αυτοκινήτου και περιμένει την ανακοίνωση με τις διαδικασίες για την απόσυρση παλαιών οχημάτων αλλά και να ανάψει το πράσινο φως για την αντικατάστασή τους με καινούργια.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των “Νέων” η απόφαση για την απόσυρση αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα ακόμη και τη Δευτέρα (αφού υπογράφτηκε και από την υπουργό Περιβάλλοντος κ. Τ. Μπιρμπίλη) ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή της το πολύ σε ένα δεκαήμερο.
Πάντως οι περισσότερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων έχουν ήδη δημιουργήσει πακέτα προσφορών σε συνδυασμό με τα μειωμένα τέλη ταξινόμησης, ώστε να γίνουν ακόμη δελεαστικότερες οι τιμές των προϊόντων τους.
Ετσι και αλλιώς, το οικονομικό όφελος μόνον από την απόσυρση ενός οχήματος δωδεκαετίας και άνω είναι σχετικά μικρό, αν επιλέξει ο αγοραστής κάποιο μικρό ή κόμπακτ καινούργιο μοντέλο έως 1.400 κ.εκ. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο αγοραστής κερδίζει από 300 έως 960 ευρώ ενώ χρειάζεται να ταξινομήσει κάποιο αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού (έως 2.000 κ.εκ.) για να εξοικονομήσει μεγαλύτερα ποσά, μεταξύ 1.400 και 2.800 ευρώ.
Προσδοκούν αύξηση πωλήσεων 20%-30%
Υπάρχει βέβαια και ο ψυχολογικός παράγοντας. Η απόσυρση προβλέπεται ότι θα ανατρέψει το αρνητικό κλίμα που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και την οδηγεί σε ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 120.000 ταξινομήσεων, όταν ο μέσος όρος της τελευταίας πενταετίας ξεπερνά τις 260.000 στα καινούρια Ι.Χ. Οι συγκυρίες δεν επιτρέπουν εκτόξευση των πωλήσεων, όμως το μέτρο θα λειτουργήσει τονωτικά και τα ρεαλιστικά σενάρια προβλέπουν αύξηση των πωλήσεων περίπου κατά 20% έως 30%, ενώ οι πλέον αισιόδοξοι μιλούν ακόμη και για 50% σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα.
Για την τόνωση του ηθικού δεν αρκεί τις περισσότερες φορές το όφελος, όπως προκύπτει μόνον από την απόσυρση, αλλά απαιτούνται πρόσθετα κίνητρα από πλευράς των εμπόρων. Εκπτώσεις, παροχές σε είδος, εξοπλισμό ή υπηρεσίες (π.χ. δωρεάν τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, μειωμένο κόστος ανταλλακτικών, δωρεάν οδική βοήθεια ή επέκταση της εγγύησης) μειώνουν σημαντικά το κόστος αγοράς και χρήσης του καινούργιου Ι.Χ., πάντα σε συνδυασμό με τα κίνητρα της απόσυρσης.
Αρκετές αντιπροσωπείες κρατούν πάντως ακόμη κλειστά τα χαρτιά τους είτε για να «χτυπήσουν» την τελευταία στιγμή και να αιφνιδιάσουν τους ανταγωνιστές τους είτε για να διευκρινιστούν απολύτως οι όροι της απόσυρσης.
Η αναζωογόνηση της αγοράς του αυτοκινήτου θα ανεβάσει την αδρεναλίνη και στο μέτωπο της διαφήμισης.
Μέχρι σήμερα πολλοί εισαγωγείς περιορίζονταν μόνο στην απολύτως απαραίτητη διαφήμιση, αφού ακόμη και η καλύτερη προσφορά δελέαζε ελάχιστους αγοραστές. Τώρα αισιοδοξούν ότι με την αλλαγή του κλίματος θα υπάρξει μεγαλύτερη ανταπόκριση από το αγοραστικό κοινό και θα επιδοθούν σε έναν βομβαρδισμό διαφημίσεων για να επικοινωνήσουν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται τις νέες προσφορές τους
Θα μπορεί να μεταβιβάζεται σε άλλον το δικαίωμα της απόσυρσης
Δυνατότητα μεταβίβασης του δικαιώματος της απόσυρσης Ι.Χ. προβλέπει η σχετική κοινή υπουργική απόφαση. Σύμφωνα με αυτήν, αν κάποιος κατέχει ένα παλαιό αυτοκίνητο και το αποσύρει χωρίς να αγοράσει καινούργιο, θα μπορεί να πουλήσει το δικαίωμα της απόσυρσης σε άλλον, ώστε να αγοράσει Ι.Χ. με το μειωμένο τέλος ταξινόμησης.
Η απόσυρση αφορά Ι.Χ. αυτοκίνητα των οποίων η άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει εκδοθεί πριν από τις 1/1/1999. Το κίνητρο, δηλαδή τα μηδενικά ή μειωμένα τέλη ταξινόμησης, παρέχεται μόνο στην περίπτωση αγοράς νέου αυτοκινήτου μέχρι 2.000 κυβικών εκτατοστών. Η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης θα ξεκινήσει δέκα ημέρες μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θα ισχύσει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2011.
Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα παραδίδουν το αυτοκίνητο σε εγκατάσταση επεξεργασίας- ανακύκλωσης αυτοκινήτων, μέλος του επίσημου συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ), απ΄ όπου και θα παραλαμβάνουν το πιστοποιητικό καταστροφής.
Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η στάση την οποία θα κρατήσουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Αυτήν την εποχή δραστηριοποιούνται μόνο δύο - τρεις μεγάλες τράπεζες στον τομέα χρηματοδότησης των αυτοκινήτων, εκτός βέβαια από τις εταιρικές που ανήκουν σε αυτοκινητοβιομηχανίες (π.χ. Volkswagen Βank, Οpel Βank, ΒΜW Financial Services, FGΑ Capital του ομίλου Fiat, Ford Credit, Μercedes-Βenz Financial κ.λπ.).
Εδώ είχαμε φτάσει από το ένα άκρο, της έγκρισης σχεδόν όλων των αιτήσεων, στο άλλο, όπου απορρίπτονταν ακόμη και αιτήσεις χρηματοδότησης που πληρούσαν όλους τους όρους. Μια ισορροπημένη χρηματοδότηση θα αποτελούσε σίγουρα τη βάση για μια υγιή ανάκαμψη της αγοράς του αυτοκινήτου, χωρίς να κινδυνεύουν να βρεθούν οι τράπεζες με δεκάδες χιλιάδες κατασχεμένα Ι.Χ. στην κατοχή τους, όπως συμβαίνει σήμερα εξαιτίας της αδυναμίας πολλών πελατών τους να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου