Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου εξετάζουν κατά πόσον η νέα συνδρομητική υπηρεσία μέσων επικοινωνίας της Apple παραβιάζει τους αντιμονοπωλιακούς νόμους, σύμφωνα με πληροφορίες που δόθηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg.
Οι οργανισμοί δεν έχουν αποφασίσει αν θα προβούν σε μια πιο επίσημη διαδικασία έρευνας αφού η εξέταση είναι σε προκαταρκτικό στάδιο, δήλωσε ο πληροφοριοδότης ο οποίος ζήτησε ανωνυμία, επειδή το θέμα είναι εμπιστευτικό. Η Wall Street Journal ανέφερε σήμερα πως ήδη διενεργούνται προκαταρκτικές έρευνες σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα
Η Apple στις 15 Φεβρουαρίου είχε αναφέρει πως ξεκινά μια συνδρομητική υπηρεσία για τους εκδότες εφημερίδων και περιοδικών μέσω του iPad και άλλων συσκευών, μία διεργασία η οποία θα λειτουργεί μέσω του online App store της εταιρείας. H Apple θα λαμβάνει κατά αυτόν τον τρόπο το 30 τοις εκατό τυχών συνδρομών που αγοράζονται μέσω του App Store. Οι εκδότες που συμμετέχουν θα πρέπει να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές για την εγγραφή των προϊόντων τους στο App store.
Την επόμενη ημέρα της ανακοίνωσης της Apple, η Google Inc παρουσίασε μια αντίπαλη υπηρεσία που αφήνει την εταιρεία να διατηρεί μόνο το 10 τοις εκατό των τελών από τους εκδότες.
Το πλάνο της Apple είναι «οικονομικά απαράδεκτο,» είπε ο Jon Irwin, πρόεδρος της online παρόχου μουσικής Rhapsody International Inc, σε μία δήλωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις 15 Φεβρουαρίου.
Ανησυχία εκδοτών
Η υπηρεσία της Apple, επίσης, μάλλον θα αποτρέψει την διαφορετική τιμολόγηση των δημοσιεύσεων και τις ειδικές προσφορές που μπορεί να θέλουν να προωθήσουν οι εκδότες εφημερίδων, περιοδικών και λοιπού τύπου προς τους αναγνώστες, σύμφωνα με τον John Sturm, Διευθύνων Σύμβουλο της εφημερίδας «Association of America».
Η Gina Talamona, εκπρόσωπος του υπουργείου Δικαιοσύνης των Η.Π.Α., αρνήθηκε να σχολιάσει, κάτι που έκανε και ένας εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (Federal Trade Commission). H εκπρόσωπος της Apple, Trudy Muller, αρνήθηκε επίσης να κάνει κάποιο σχόλιο πάνω στο θέμα.
Η FTC έχει αρχίσει να επανεξετάζει ξεχωριστά τους ισχυρισμούς πως η Apple εμπλέκεται σε αντιανταγωνιστικές τακτικές, προσπαθώντας έτσι να περιορίσει τους αντιπάλους στην πολύ δύσκολη και ανταγωνιστική αγορά της κινητής διαφήμισης. Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ επίσης εξετάζει τις επιχειρηματικές πρακτικές της Apple όσον αφορά το iTunes.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου