Από τα φανάρια, έως τους συρμούς του μετρό και του ΟΣΕ επεκτείνονται οι παράπλευρες απώλειες από το μαύρο πολιτικό χρήμα της Siemens και συμβόλαια αξίας εκατομμυρίων ευρώ με την γερμανική εταιρεία παραμένουν καθηλωμένα. Από το 2008 έχουν παγώσει οι διαγωνισμοί του μετρό που προβλέπουν την λειτουργία επτά νέων σταθμών και αφορούν τις επεκτάσεις σε Ελληνικό, Χαϊδάρι και Περιστέρι, μέσω των οποίων θα εξυπηρετούνται καθημερινά 500.000 επιβάτες!
Σε περίπου ένα μήνα λήγει επίσης η σύμβαση συντήρησης των φαναριών με την εταιρεία Αλκτήρ, άλλο ένα προνομιακό πεδίο της Siemens και αν δεν γίνει νέος διαγωνισμός, στο λεκανοπέδιο Αττικής κινδυνεύουν να σβήσουν 1.200 φανάρια.
Στα μέσα του Φθινοπώρου, το υπουργείο ξεκίνησε την τακτική των «σπασμένων» εργολαβιών, θέλοντας να εξασφαλίσει συνέχεια στην συντήρηση των φαναριών. Σε έναν από αυτούς τους «μικρούς» διαγωνισμούς κατέβηκε η Siemens με μια άλλη γερμανική εταιρία, την Signalbau Huber, η οποία όμως εκτοπίστηκε για τεχνικούς λόγους με αποτέλεσμα να μείνει στο διαγωνισμό μόνο η πρώτη. Το υπουργείο αναγκάστηκε να ακυρώσει το έργο, το επαναδημοπράτησε πρόσφατα και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
Ο προβληματισμός επιτείνεται από το γεγονός ότι το έργο της συντήρησης των φαναριών που έως σήμερα βρισκόταν υπό την επίβλεψη του υπουργείου Υποδομών, έχει περάσει πλέον στην ευθύνη της νέας Καλλικρατικής Περιφέρειας.
Στο μετρό της Αθήνας το φάντασμα της γερμανικής εταιρείας έχει κοστίσει πολύ στην εξάπλωση του έργου εξαιτίας της άρνησης δύο υπουργών (αρχικά του κ. Γιώργου Σουφλιά και εν συνεχεία του κ. Ρέππα) να υπογράψουν τη σύμβαση για τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα (ηλεκτρονική σηματοδότηση, επιτήρηση σταθμών κ.α) συνολικής αξίας 45 εκ. ευρώ. Χωρίς αυτή είναι αδύνατο να κινηθούν οι συρμοί του μετρό με ασφάλεια για τους επιβάτες.
«Περιμένουμε διευκρινίσεις από την ηγεσία του υπουργείου για να προχωρήσουν τα παγωμένα έργα του μετρό καθώς η σύμβαση σηματοδότησης είναι το μόνο κρίσιμο στοιχείο για να ολοκληρωθούν οι εργασίες» δηλώνει στο «protothema.gr» ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Χρίστος Τσίτουρας, υπογραμμίζοντας ότι αφού ανάψει το πράσινο φως από την κυβέρνηση θα χρειαστεί η σύμβαση να επικυρωθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό και εν συνεχεία να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στην Αττικό Μετρό έχουν υπολογίσει ότι ακόμη και αν η σύμβαση υπογραφεί αύριο, θα χρειαστούν από έξι έως δώδεκα μήνες για να τελειώσουν τα έργα και να γίνουν οι απαιτούμενες δομικές παρεμβάσεις, χρόνος που σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα θα καταβληθεί προσπάθεια να συρρικνωθεί στους εννέα έως δέκα μήνες.
Σε φυσιολογικές συνθήκες, το νέο δίκτυο μετρό θα παραδίδονταν τμηματικά έως το καλοκαίρι του 2011!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου