Αφορμή και πάλι το “μαύρο χρήμα” και όχι το ότι κανείς δεν μαθαίνει να οδηγεί μέχρι να πάρει το δίπλωμα. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο δάσκαλοι οδήγησης, υπάλληλοι του υπουργείου και εξεταστές “τσεπώνουν” περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ “μαύρα¨για να κάνουν τα στραβά μάτια.
Για να μπει τέλος λοιπόν στα “λαδωμένα” διπλώματα το υπουργείο σκέφτεται να βάλει ακόμη και κάμερες σε όλα τα στάδια των εξετάσεων, ενώ θα γίνεται ακόμη και κλήρωση των εξεταστών λίγο πριν τις πρακτικές εξετάσεις ώστε να σταματήσει το φαινόμενο του λαδώματος με... ενδιάμεσο το δάσκαλο που γνωρίζει από πριν ποιοι εξεταστές έχουν αναλάβει τους μαθητές της σχολής του.
Οι αλλαγές θα ολοκληρωθούν μέσα στο ερχόμενο διάστημα ώστε το νέο σύστημα να ισχύσει από το 2012.
Για να μην έχουν πολλές επαφές οι υποψήφιοι με τους υπαλλήλους του υπουργείου θα παίρνουν το δίπλωμα μέσω ΕΛΤΑ έχοντας κάνει μόνο μια επίσκεψη στην αρχή της διαδικασίας για να καταθέσουν τα χαρτιά τους.
Παράλληλα θα αλλάξει το βιβλίο θεωρητικής εξέτασης, τα λεγόμενα σήματα, ενώ θα αυξηθεί και ο χρόνος σπουδών των εκπαιδευτών από 1,5 στα 2 χρόνια.
Τι αλλάζει από το 2012
Θα γίνεται βιντεοσκόπηση εξέτασης, ενώ θα υπάρχει και σύστημα απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων! Τα αποτελέσματα θα παρακολουθούνται μηχανογραφικά από κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα και όχι από τους server των νομαρχιών όπως τώρα.
Τα διπλώματα θα εκδίδονται από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ προβλέπονται αυστηρές ποινές για ελεγκτές και υπαλλήλους που θα βρεθούν με... χρήματα στα χέρια.
Για να μην υπάρχουν τα... γνωστά φαινόμενα κατά τη διάρκεια των εξετάσεων θα γίνονται εξετάσεις σε ειδικές πίστες όπου ο οδηγός θα κάνει ειδικούς ελιγμούς και δεν θα είναι παρών ο δάσκαλος οδήγησης.
Παράλληλα “δάσκαλοι” θα μπορούν να είναι και παλιοί οδηγοί αρκεί να έχουν τρία χρόνια δίπλωμα της ίδιας κατηγορίας με αυτό στο οποίο εξετάζεται ο υποψήφιος.
Ο υποψήφιος ωστόσο θα πρέπει να έχει βεβαίωση της σχολής του ότι παρακολούθησε τον ελάχιστο αριθμό απαιτούμενων μαθημάτων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου