Σκληρή σύγκρουση ανάμεσα στον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελο Βενιζέλο και τον υπεύθυνο Άμυνας της ΝΔ κ. Μαργαρίτη Τζίμα ξέσπασε μετά την ανάφλεξη στον αέρα ενός καινούριου επιθετικού ελικοπτέρου Απάτσι AH-64D.
Με δήλωση που έκανε στις 7 το πρωί της Τρίτης, ο κ. Τζίμας επισημαίνει πως «είναι το δεύτερο ατύχημα μέσα σε ένα χρόνο, οπότε και έχουν παραληφθεί επίσημα τα ελικόπτερα αυτά» και θέτει μια σειρά από ερωτήματα προς τον κ. Βενιζέλο.
«Αληθεύει ότι τα ελικόπτερα αυτά ήταν καθηλωμένα στο έδαφος επί μήνες χωρίς συντήρηση;»... «Αληθεύει ότι οι πιλότοι μας δεν εκπαιδεύονται πλέον στο εξωτερικό;»... «Γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση δεν παρελάμβανε αυτά τα ελικόπτερα; Μήπως γιατί είχαν εντοπιστεί τεχνικές ατέλειες;»... «Πώς και με ποιες εγγυήσεις η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρέλαβε τα ελικόπτερα αυτά και μέσα σε ένα χρόνο κατέπεσαν εν καιρώ ειρήνης δύο από αυτά;», είναι μερικά μόνο από τα θέματα, για τα οποία ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας εγκαλεί τον κ. Βενιζέλο.
Η τοποθέτηση του κ. Τζίμα προκάλεσε την αντίδραση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, ο οποίος χαρακτήρισε επιπόλαιη και μικροκομματική την ανακοίνωση της ΝΔ.
Ομολογώντας ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας «είναι ιδιαίτερα προβληματισμένο από το γεγονός ότι συνέβησαν δύο μείζονα ατυχήματα με ελικόπτερα αυτού του τύπου», ο κ. Βενιζέλος επισημαίνει ότι «το ελικόπτερο αυτό το παρέλαβε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τον Αύγουστο του 2009, με εγγυήσεις οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τον Αύγουστο του 2011».
Το πρωί της Τρίτης, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ενημέρωσε τη Διαρκή Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας και την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Αμυντικών Εξοπλισμών και Συμβάσεων για το χθεσινό συμβάν με το ελικόπτερο Απάτσι, που κατεστράφη λόγω πυρκαγιάς και προσγειώθηκε αναγκαστικά χάρη στην ψυχραιμία και τους επιτυχημένους χειρισμούς του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη, οι οποίοι εξήλθαν σώοι και αβλαβείς από το ελικόπτερο.
Σύμφωνα με όσα μετέφερε ο κ. Βενιζέλος στους βουλευτές: «Το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήρθε στην Ελλάδα το 2007 και παραλήφθηκε επισήμως από τον ελληνικό στρατό την 18η Αυγούστου 2009 και άρα τελεί ακόμη υπό την εγγύηση καλής λειτουργίας δύο ετών ή 480 ωρών πτήσης από την ημερομηνία υπογραφής του πρωτοκόλλου οριστικής και ποιοτικής παραλαβής (18 Αυγούστου 2011 για το συγκεκριμένο ελικόπτερο).
Μέχρι χθες, το ελικόπτερο αυτό είχε συμπληρώσει 241 ώρες πτήσης, πριν το ατύχημα είχε συμπληρώσει 1 ώρα και 35΄ πτήσης από την ώρα της απογείωσής του, ενώ στο συγκεκριμένο ελικόπτερο είχε εκτελεστεί 14ημερη-25ωρη περιοδική επιθεώρηση την Πέμπτη 28 Απριλίου 2011. Ο κυβερνήτης, Αντισυνταγματάρχης της Αεροπορίας Στρατού και Διοικητής της μονάδας, διαθέτει πτητική εμπειρία με 1.476 συνολικά ώρες πτήσεις, εκ των οποίων οι 840 σε ελικόπτερα ίδιου τύπου».
Κι ενώ ο κ. Τζίμας υποστηρίζει ότι με την ανάφλεξη του Απάτσι στον αέρα «για μια ακόμη φορά γίναμε περίγελως διεθνώς ως χώρα», έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η επίσημη παραδοχή της ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας ότι υπάρχει μεγάλος προβληματισμός από το γεγονός ότι συνέβησαν δύο μείζονα ατυχήματα με ελικόπτερα τύπου Απάτσι AH-64D.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου