Άνοδο κατά 8,7% αποτυπώνει η διαφημιστική δαπάνη στο ίντερνετ το 2010 και, παρ’ ότι περιορίζεται μόλις στα 62 εκατ. ευρώ (4,1 στο σύνολο της διαφημιστικής επένδυσης), εμφανίζει σταθερή τάση ανόδου από χρόνο σε χρόνο, σε αντίθεση με την κραταιά τηλεόραση η οποία, διατηρεί με τον μερίδιό της στο 30%, ωστόσο χάνει το 18% των εσόδων της.
Ωστόσο, το μερίδιο που κατέχει η ελληνική online διαφήμιση, σύμφωνα με τον Κόσμο του επενδυτή, θεωρείται εξαιρετικά χαμηλό σε σύγκριση με άλλες αγορές, ενώ η Ελλάδα τοποθετείται στην τρίτη θέση από το τέλος σε μια λίστα 24 χωρών.
Πρώτη, τόσο σε όγκο διαφημιστικής δαπάνης όσο και σε ποσοστό επί τις συνολικής διαφημιστικής επένδυσης στα Μέσα, η Αγγλία, με 4,011 δισ. ευρώ και μερίδιο 27,3% στα ΜΜΕ - σε σύνολο 14,7 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.
Σε επίπεδο συμμετοχής της διαδικτυακής προβολής στο συνολικό διαφημιστικό μπάτζετ, ακολουθεί η Δανία με 25,5% και ύψος δαπάνης 384 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το IAB Hellas, η online display διαφήμιση στην Ελλάδα για το 2010 ανέρχεται στα 62 εκατ. ευρώ, έναντι 47,8 εκατ. ευρώ το 2009 και 39,9 εκατ. ευρώ το 2008.
Πρώτος σε διαφημιστική δαπάνη εμφανίζεται ο κλάδος των χρηματοοικονικών υπηρεσιών με 12,7 εκατ. ευρώ (20,5% επί της συνολικής δαπάνης), ο οποίος ακολουθεί -εκτός από το 2010- αυξητική πορεία: από 7,2 εκατ. ευρώ το 2007 στα 74 εκατ. ευρώ το 2008, στα 14,4 εκατ. ευρώ το 2009 και στα 12,7 εκατ. ευρώ το 2010.
Ακολουθεί ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών, με 10,1% εκατ. ευρώ (16,2%), έναντι 11,9 εκατ. ευρώ το 2009, 6,7 εκατ. ευρώ το 2008 και 4,8 εκατ. ευρώ το 2007.
Στη συνέχεια συναντώνται τα καταναλωτικά αγαθά με 8,4 εκατ. ευρώ (13,6%) από 7,3 εκατ. ευρώ το 2009, 14,7 εκατ. ευρώ το 2008 και 3,1 εκατ. ευρώ το 2007.
Την πεντάδα για το 2010 συμπληρώνουν το retail με 5,8 εκατ. ευρώ (9,4%) και η ψυχαγωγία με 5,3 εκατ. ευρώ (8,6%).
Η διαφημιστική δαπάνη στο Διαδίκτυο στην Ελλάδα
Έτος Ποσά (σε εκατ. ευρώ)
2002 4,6
2003 7,2
2004 13,7
2005 7,6
2006 13
2007 30,5
2008 39,9
2009 47,8
2010 62
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου