Μπορεί να ήταν αναμενόμενη η εξέλιξη με την παραίτηση του Πορτογάλου πρωθυπουργού ύστερα από την καταψήφιση των μέτρων που ήθελε να πάρει για να βγάλει τη χώρα του από τη δύσκολη οικονομική θέση χωρίς προσφυγή στο μηχανισμό στήριξης, ωστόσο για μια ακόμη φορά η Ε.Ε. φαίνεται να μην έχει αντανακλαστικά.
Η νέα εξέλιξη που θα οδηγήσει (θεωρείται βέβαιο) την Πορτογαλία στο μηχανισμό στήριξης μετά την Ελλάδα και την Ιρλανδία, αν και ουσιαστικά επιδιώχθηκε από τα υπόλοιπα μέλη της Ένωσης, αλλάζει πολλά από τα δεδομένα ενόψει της συνόδου.
Οι 27 Ευρωπαίοι ηγέτες αναμένεται να εγκρίνουν, στη διάρκεια της εαρινής Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε., σήμερα και αύριο στις Βρυξέλλες, το “πακέτο” της συνολικής απάντησης της Ευρωζώνης στην κρίση δημόσιου χρέους.
Ωστόσο από τη μια οι εκλογές στη Γερμανία, από την άλλη οι εκλογές στη Φινλανδία έχουν σαν αποτέλεσμα να μην παίρνονται συγκεκριμένες αποφάσεις και έτσι οι αγορές συνεχίζουν το πάρτι σε βάρος των χωρών που έχουν πρόβλημα.
Το “πακέτο” περιλαμβάνει και την ικανοποίηση των ελληνικών αιτημάτων για επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων και μείωση του επιτοκίου δανεισμού, ωστόσο χωρίς συγκεκριμένες αποφάσεις τα αποτελέσματα είναι φτωχά.
Οι παραπάνω εξελίξεις για τη χώρα μας είναι γνωστές εδώ και μέρες, οι... προφορικές διαβεβαιώσεις δεν αρκούν όμως και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι παρά τις όποιες θετικές εξελίξεις τα spreads του ελληνικοί 10ετους ομολόγου παραμένουν σε επίπεδα πάνω από τις 935 μονάδες βάσης, κάτι που κάνει απαγορευτική την όπια έξοδο της χώρας στις αγορές.
Αν οι πραγματικές αποφάσεις της Ε.Ε. ληφθούν το καλοκαίρι όπως αναμένεται η Ελλάδα θα συνεχίσει να βγαίνει στις αγορές μόνο για .... μικροποσά ενός ή δύο δισεκατομμυρίων και με επιτόκια κοντά στο 5%.
Κατά τα άλλα, όλες οι χώρες της Ευρωζώνης συμφωνούν στη διαμόρφωση της κεφαλαιοποίησης του μηχανισμού στα 700 δισ. ευρώ (80 δισ. ευρώ μετρητά και 620 δισ. ευρώ εγγυήσεις), ώστε να μπορεί να αντλεί από τις αγορές με το χαμηλότερο επιτόκιο το ποσό των 500 δισ. ευρώ.
Ολοι συμφωνούν, επίσης, ότι ο εν λόγω μηχανισμός να παρεμβαίνει στην πρωτογενή αγορά ομολόγων υπό αυστηρές προϋποθέσεις, ενώ θα προβλέπει και την αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, όταν αυτό δεν θεωρείται βιώσιμο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου